Dag 1 - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Linda Stam - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Linda Stam - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Januari 2017 | Nederland, Ursem

En dan is het zover, na 3 maanden van voorbereiden wat bestond uit bestemming en excursies boeken, warme kleding kopen en informatie opdoen kon de vakantie samen met Ilona naar Lapland beginnen! We hebben er zin in!
Het enige wat nog roet in het eten kon gooien was het weer; er was stormachtige wind en winterse neerslag met zelfs code oranje voorspeld, het blijft tenslotte Nederland. Bij het opstaan bleek dit allemaal niet meer van toepassing, dus konden we vliegen!
Rond 8.00 uur werd ik opgehaald om samen met Ilona en mijn ouders naar Schiphol te rijden. Eenmaal aangekomen bleek er in vertrekhal 3 een technisch probleem te zijn met een bagageband waardoor iedereen werd omgeleid naar vertrekhal 1, wat natuurlijk een enorme wachtrij tot gevolg had. Gelukkig waren we op tijd van huis gegaan waardoor de rij nog wel meeviel. Tijdens het wachten kwamen we mensen tegen met dezelfde bestemming en geboekte excursies en die ook nog eens bij ons uit de buurt kwamen. Als je Ursem kent, nou dan weet je het wel!
Na de koffers te hebben ingeleverd hebben we eerst met z'n allen nog een kop koffie gedronken om de vakantie in te luiden. Eenmaal richting de douane bleek de rij tot vertrekhal 2 te zijn aangedikt, wat waren we blij dat we zo op tijd waren al hoorden we achteraf dat het maar om 10 minuten ging....
Na geheel gefouilleerd te zijn nog even de laatste inkopen doen en op naar de gate. Door alle chaos in de vertrekhal was het vliegverkeer ook ontregeld; het vliegtuig was nog niet op juiste plek aanwezig en er waren een aantal koffers nog niet bij het vliegtuig, waar we beide op moesten wachten. Al met al gingen we ruim anderhalf uur later dan gepland de lucht in. De vliegreis verliep voorspoedig zo ook de transfer naar het hotel. Wat ziet alles er sfeervol en gezellig uit, we vieren nog een keer kerst met alle kerstbomen die nog staan en lichtjes aan de gebouwen en dat samen met alle sneeuw... prachtig!
Na het inchecken eerst op zoek naar de hotelkamer. Dit was even zoeken, er zijn nl. een aantal bijgebouwen waar de kamers zijn, ga dat maar eens vinden in het donker. Gelukkig bleken wij niet de enige te zijn die hier moeite mee hadden, 2 vriendinnen die onze buren voor de week bleken te zijn, konden het ook niet vinden. Gelukkig stonden we wel bij het juiste gebouw en was het alleen nog uitvinden hoe binnen te komen.
Na de reis hadden we wel zin in wat warms, we hebben de koffers binnen neergezet en zijn we met z'n 4e op zoek gegaan naar een café om wat te eten en te drinken. Een gewoon patatje kennen ze hier in Finland niet, al konden we het wel bestellen. De serveerster keek ons echt heel raar aan..... echte toeristen!
Weer terug in het hotel toch maar eerst de koffer uitpakken en even douchen om daarna moe maar voldaan lekker te gaan slapen!